Udefestival
Materialer
→ Poser, pinde, snore i forskellige str. og slags
De skal selv prøve at bygge en drage af forskellige poser, snore og pinde
Evt. “falsk” vind → Kan også bruges til at undersøge hvordan håret blæser, hvordan det føles og kan lave en sammenligning, hvis der er vind
De skal selv prøve at bygge en drage af forskellige poser, snore og pinde
Evt. “falsk” vind → Kan også bruges til at undersøge hvordan håret blæser, hvordan det føles og kan lave en sammenligning, hvis der er vind
Sted → Ved fliserne, lige ude foran naturlokalet
Didaktiske overvejelser:
Pædagogen går ved siden af udforskelsen, og skal være støttende og ledende.
Pædagogen er regissør, og kommer med materialerne.
Pædagogen er co-player og skal deltage på børnenes niveau
En er observerende, og de andre er deltagende
Formålet med aktiviteten:
Børnene får kendskab til hvad vind kan gøre. Hvordan forskellige materialer reagerer på vinden, og hvad mængden af materialer har af betydning
Evaluering
→ fælles efter afslutning. → hvordan reagerede børnene? var det planlagt tidsmæssigt (for lidt eller meget tid) .
Tegn
→ børnene fordyber sig i aktiviteten, og begynder og se forskellen i materiale., er de gode eller er de ikke gode. får de dannet sig katalog viden ud fra den kropslig viden.
Tiltag
→ Der vil blive lagt materialer til børnene, og ud fra dette skal de selv udforske hvad der vil fungere bedst.
Rollefordeling:
Maria → aktiv deltagende i startprocessen. Observatør når de er i gang.
Janni → Aktiv deltagende efter startprocessen. Observatør i startprocessen
Mark → Aktiv deltagende igennem hele forløbet. Står for evaluering i slutsprocessen.
Hejsa - jeg har lavet en opsamling på udefestivalen - se her: https://natur-miljoe-udeliv.blogspot.com/2020/07/udefestival-sommer-2020.html Det er en god ide hvis I også laver en opsamling mens I kan huske dagen 😊 Jeg kan ikke findes jeres dyrehold A opgave – læg den gerne på bloggen inden vi starter i august. God sommer!
SvarSlet